My story of H

Deel hier jouw verhaal over je oorsuizen met andere jongeren.
Wikkes
Berichten:10
Lid geworden op:29 Dec 2015, 10:17
My story of H

Berichtdoor Wikkes » 03 Jan 2016, 09:47

Hoi,

Ik ben Wim 31j uit meerhout.

Sinds eind augustus 2015 begon ik geluiden als irritant en te luid op te merken, ik weet nog goed vrijdagsavond kwam mijn vader naar zijn kleinkinderen, ik werd gek van het gejoel en gegil van de kinderen, veel erger dan anders.

Dat weekend kon ik precies niets verdragen, maandag avond/nacht serieuze ruzie met de vrouw omdat ik gewoon niks meer kon verdragen, dinsdag sta ik op, en daar was de T.
Ik wist niet wat te doen, toch gaan werken want ik dacht dat het wel zou overgaan, op mijn werk na een uurtje naar huis gegaan, ik kon me op niets concentreren.

Thuis gekomen dadelijk naar de huisdokter, die heeft me doorgestuurd naar de nko. De wachtzalen werd ik gek van, al dat geroezemoes.
Volgens NKO alles in orde, pillekes gekregen en het ging wel over, anders moet ik er maar mee leren leven, zo erg was dat allemaal niet.

Ik heb dan maanden in een hel geleefd, de T kan ik plaatsen en is niet zo erg, maar de overgevoeligheid is mijn kryptonite. Het krijgt me soms helemaal klein.
Het ergste is het gegil van mijn nu 6maand oude dochter, het is gewoon niet te verdragen, ik leef soms uren in de kelder, soms uren met oordoppen van -30db, en nog word ik er gek van. met overal ambras met familie/vrienden en partner omdat ze niet begrijpen wat ik meemaak, ik moet niet zeuren over lawaai dat de kinderen maken, want kinderen maken lawaai, ik kan niet gaan uit eten want ik word gek van pannen/kasserollen en bestek, ik kan soms ineens uit mijn sloffen schieten tegen jan en alleman omdat ik het gewoon gehad heb op dat moment, soms zelfs tegen onbekenden omdat hun kind zit te gillen in de winkel ofzo. mijn andere dochter is 2.5j en heeft veel energie, wat mijn gehoor ook niet ten goede komt.
Het ergste vind ik dat ik er niet kan op passen, want als het gejoel en gegil begint ben ik in staat om ze iets aan te doen, niet omdat ik dat wil, maar voor mezelf te beschermen.

De T heb ik ook veel over opgezocht en het lijkt dat ik een toon van 12kHz heb, maar deze is enkel irritant als het stil is.

Na een onderwerp op MnM te horen over T en H ben ik hier terecht gekomen, ik heb al enkele behandelingen geprobeerd maar niets lijkt te helpen. heb me zelfs al laten overhalen voor accupuntuur en al. Maar alles tevergeefs.

Nu heb ik een afspraak gemaakt voor TRT, misschien dat die terapie kan helpen, ik hoop het want ik wil eindelijk terug wat van het leven kunnen genieten.

Wim
Bert
Oprichter
Berichten:110
Lid geworden op:01 Nov 2015, 14:55

Re: My story of H

Berichtdoor Bert » 03 Jan 2016, 10:18

Dag Wim,

Bedankt om je verhaal met ons te delen. Ik begrijp je frustratie maar al te goed. Overgevoelige oren kunnen zeer vervelend zijn, zeker als je kinderen hebt die geregeld veel lawaai maken. Dat je nu met zulke gevoelens worstelt, is zeker niet abnormaal. Het kost tijd om hiermee om te gaan. Het is in elk geval goed dat je nu TRT zal proberen. Ik heb hier al veel goeds van gehoord, en in de meeste gevallen zijn patiënten ook geholpen met deze therapie. Ik hoop dat dit voor jou ook het geval zal zijn. Hou ons in ieder geval op de hoogte!

Naar welke oorarts(en) ben je al geweest?
Wikkes
Berichten:10
Lid geworden op:29 Dec 2015, 10:17

Re: My story of H

Berichtdoor Wikkes » 03 Jan 2016, 10:25

[quote="Bert"]Dag Wim,

Bedankt om je verhaal met ons te delen. Ik begrijp je frustratie maar al te goed. Overgevoelige oren kunnen zeer vervelend zijn, zeker als je kinderen hebt die geregeld veel lawaai maken. Dat je nu met zulke gevoelens worstelt, is zeker niet abnormaal. Het kost tijd om hiermee om te gaan. Het is in elk geval goed dat je nu TRT zal proberen. Ik heb hier al veel goeds van gehoord, en in de meeste gevallen zijn patiënten ook geholpen met deze therapie. Ik hoop dat dit voor jou ook het geval zal zijn. Hou ons in ieder geval op de hoogte!

Naar welke oorarts(en) ben je al geweest?


NKO in mol, daar zitten er een paar, ik dacht dat kris ofzo me geholpen heeft, was er echt niet content van, nam totaal geen tijd, luisterde niet wat ik te zeggen had en schilderde het allemaal als futuliteit af. maar ik weet wel beter, en weet dat veel nko's geen ervaring met T en H hebben