Al veel te lang

Deel hier jouw verhaal over je oorsuizen met andere jongeren.
vaaern
Berichten:1
Lid geworden op:05 Nov 2015, 23:17
Al veel te lang

Berichtdoor vaaern » 05 Nov 2015, 23:32

Hey iedereen,

Allereerst, leuk om eens de verhalen van anderen te lezen. Ik heb al last van tinnitus sinds mijn 7 jaar, althans ik kan het mij van die leeftijd ongeveer herinneren, en ben nu 26. In geval is het een zeer hoge toon en ook vrij luid (ik hoor het boven het gepraat in een drukke tram bijvoorbeeld).

Ik merk vaker en vaker op dat in bepaalde situaties de toon erger lijkt te worden, en dan denk ik vooral aan temperatuurverschillen en bepaalde ruimtes. Soms is het zo luid dat ik niet anders lijk te horen. Het zorgt er ook voor dat ik mij dus niet kan concentreren op iets: Lezen, praten, luisteren enz. lukt eigenlijk niet al te best. In de loop der jaren ben ik het natuurlijk al wel wat gewoon geworden, maar het blijft echt vervelend. Vooral het concentreren stoort me enorm.

Na een test bij een Neus, keel en oorarts, lijkt ook dat ik geen gehoorschade heb, dus er is iets anders als oorzaak

-Chris
Bert
Oprichter
Berichten:110
Lid geworden op:01 Nov 2015, 14:55

Re: Al veel te lang

Berichtdoor Bert » 06 Nov 2015, 09:12

Hey Chris! Bedankt om je verhaal te delen met ons! Kan het zijn dat stress je oorsuizen heviger maakt? Tinnitus kan heel wat verschillende oorzaken hebben, naast gehoorschade. Als je wil, kan je je vraag ook even doorsturen naar onze helpdesk: http://detuutvantegenwoordig.be/helpdesk. De audiologen van onze helpdesk zullen je zeker verder kunnen helpen.

Terug naar “Jouw verhaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten