Ook in werkomgeving oorbescherming gebruiken!

Deel hier jouw verhaal over je oorsuizen met andere jongeren.
Carl
Berichten:3
Lid geworden op:04 Nov 2015, 15:15
Ook in werkomgeving oorbescherming gebruiken!

Berichtdoor Carl » 05 Nov 2015, 09:11

Hallo,
Bij mij begon het oorsuizen iets meer dan 4 jaar geleden; eerst aan beide kanten en enkele weken later alleen nog die vervelende tuut in mijn rechteroor. Naar de oorzaak heb ik het raden. Ik ben een stevige doe-het-zelver en ik heb tijdens het werken met boormachines, slijpschijven enz. te weinig oorbescherming gebruikt , is dit de oorzaak ? Ik werk reeds 20 jaar als electro-tecnieker aan toestellen die nogal wat lawaai produceren, is dit een oorzaak ? Ik ben al mijn hele leven allergie patient ( ik ben allergisch aan bomen,grassen en huismijt) en neem hiervoor al vele jaren medicatie, is dit een oorzaak ? Ik ben hiervoor al verscheidene keren onderzocht bij een huis- en KNO-arts; maar oplossingen blijven uit. Er zijn dus vele oorzaken mogelijk en in mijn geval heeft de beshadiging zich stilaan opgebouwd denk ik.
Dus jongeren, wees voorzichting en draag zoveel mogelijk oorbesherming , niet alleen tijdens fuiven en concerten, maar ook in je werkomgeving . Op dit forum heb ik bijgeleerd dat het tijdelijke oorsuizen na bvb een fuif eigenlijk een verwittiging is van je lichaam.
Dit had ik ook vele malen na een fuif of trouwpartij waar de muziek steevast veel te luid stond. Wist ik veel dat dit tijdelijke suizen eigenlijk een noodsignaal was van mijn oren. Toen dacht ik dat iedereen dit had en er werd ook nergens over gesproken.
Dus beste jongeren luister naar je lichaam en neem je voorzorgen !
Met mijn geruis heb ik nu leren leven al is het de ene dag lastiger dan de andere. Ik slaap ook slecht, maar of dit komt door mijn oorsuizen weet ik niet, want ik heb ook rug-klachten.
Ik ben blij dat dit forum in het leven is geroepen , en we ervaringen kunnen delen.