Ruis na oorontsteking

Deel hier jouw verhaal over je oorsuizen met andere jongeren.
Steph
Berichten:1
Lid geworden op:03 Nov 2015, 19:20
Ruis na oorontsteking

Berichtdoor Steph » 03 Nov 2015, 19:31

Ik loop al twee jaar rnet oorsuizingen in mijn linkeroor na een zware oorontsteking, waarschijnlijk opgelopen na een bezoek aan een subtropisch zwembad. Serieus afgezien van die oorontsteking, de etter liep gedurende twee weken uit m'n oor...

Ondertussen heb ik geleerd om samen te leven met deze "krekel" in mijn oor. Er zijn momenten dat ik er veel last van heb, vooral het eerste jaar. Ik werd ook psychisch moe van dat constant getuut.

Sindsdien sport ik terug veel (intensief fietsen), ben ik 33 kg vermagerd en voel ik mij stukken beter in mijn vel. Het sporten helpt zeker! Gedurende een paar uur focussen op alles behalve dat oor. ;)

Ik lees hier trouwens veel over jongeren met tinnitus: ik ben er bijna 43 ondertussen...
Céline
Moderator
Berichten:32
Lid geworden op:01 Nov 2015, 16:27

Re: Ruis na oorontsteking

Berichtdoor Céline » 03 Nov 2015, 20:12

Dag Steph,

Bedankt om je verhaal te delen. Het is inderdaad zo dat hier veel gesproken wordt over jongeren. Dat is voornamelijk doordat de website opgebouwd is door jongeren en doordat jongeren over het algemeen meer risico lopen op een lawaaitrauma door het uitgaan. Uiteraard komt tinnitus op alle leeftijden voor en heeft het ook veel meer oorzaken dan enkel een lawaaitrauma. Dat laatste benadruk ik graag omdat ook ik, net als jij, tinnitus heb opgelopen omwille van een andere reden.

Voel je zeker welkom op ons forum en op onze website!

Terug naar “Jouw verhaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten