Oorsuizen, een deel van mij

Deel hier jouw verhaal over je oorsuizen met andere jongeren.
jeanvanA
Berichten:1
Lid geworden op:03 Nov 2015, 18:38
Oorsuizen, een deel van mij

Berichtdoor jeanvanA » 03 Nov 2015, 18:50

Ongeveer een 5 tal jaar geleden is het bij mij begonnen in mijn rechteroor.
De vermoedelijke oorzaak: een ernstig sport-ongeval waarbij ik bijna blijven blind geworden was op 1 oog (alles weer 99% OK nu :D ).
Enige maanden nadien was het zover.
De eerste weken... om gek van te worden.
Net rond dat ogenblik had ik een artikel gelezen over het feit dat de hersenen fenomenaal goed zijn in het filteren van de gegevens die ze van de zintuigen ontvangen.
Zo kan men in een luidruchtig café toch je gesprekspartner goed verstaan: omdat het achtergrondgeluid weggefilterd wordt.
Dat zette mij aan het nadenken en ik besloot om mezelf er niet meer op te focussen in de hoop dat het uiteindelijk weggefilterd zou worden.
Na enige tijd was dat inderdaad ook zo. Het was er nog, maar niet meer op de voorgrond. Tijdens mijn drukke werkdag let ik er zelfs niet meer op.
Nu hoor ik het nog heel af en toe, maar alleen als ik me er tijdens rustige momenten op focus.
Als ik dan 's avonds mediteer, dan focus ik me er met opzet nog op. Het helpt bij mijn meditatie...
Ik had het liever niet gehad, maar ik heb ermee leren leven.
De raad die ik kan geven: er niet op focussen. Want dat maakt je gek.
Ananas
Berichten:51
Lid geworden op:03 Nov 2015, 18:15
Locatie:Geel
Contact:

Re: Oorsuizen, een deel van mij

Berichtdoor Ananas » 03 Nov 2015, 18:51

[quote]De raad die ik kan geven: er niet op focussen. Want dat maakt je gek.

Da's inderdaad het beste advies dat je kan geven. Neem het heft in eigen handen, laat tinnitus jouw leven niet leiden, leid het zelf!

Kev
Wil je gewoon eens praten of zoek je wat steun? Je mag mij altijd contacteren via PB!
[size=85]
You are not alone. Kop op, het wordt beter! I promise.[/size]