Justanotherpiep

Deel hier jouw verhaal over je oorsuizen met andere jongeren.
Franky
Berichten:1
Lid geworden op:03 Nov 2015, 16:31
Justanotherpiep

Berichtdoor Franky » 03 Nov 2015, 17:16

Hallo iedereen,

Ik heb zelf al een aantal jaar tinnitus, ik ben de tel kwijtgeraakt maar ik denk 7 jaar.
De eerste 2 jaar waren het moeilijkst, achteraf bekeken heb ik het mijn eigen veel moeilijker gemaakt dan het was.
Mijn ervaring leert mij dat de meeste mensen er na verloop van tijd beter mee kunnen omgaan dan in het begin.
Ik heb het volgens mij gekregen door jarenlang uitgaan en discotheken.

Ik lag op een avond in bed en deed het licht uit, ik was nog niet echt moe maar was tijd om te slapen.

Toen viel mijn aandacht erop, eerst liggen luisteren vanwaar die toon toch kwam maar had al redelijk snel door dat het van tussen mijn oren kwam.
Ik denk dat ik het al langer had maar dat toen mijn aandacht erop gevallen was.

Dat betekent dus dat toen ik het geen aandacht gaf ik het ook niet hoorde.
Daarom kan ik ook als mijn beste TIP aan jullie meegeven: bezig blijven bezig blijven bezig blijven.
In het begin is het heel moeilijk maar hoe meer aandacht je het geeft hoe moeilijker je het jezelf maakt.
En ook ik dacht dit hou ik nooit mijn hele leven vol maar moet zeggen dat ik nu in een fase gekomen ben dat ik het soms dagen weken niet meer hoor.
Nu terwijl ik dit bericht typ hoor ik het wel, WAAROM omdat ik er over bezig ben.
Ik vind deze website een heel goed initiatief maar maak er ook geen obsessie van, het is de bedoeling dat we het probleem naar de achtergrond brengen.
Aanvaarding dat het geluid er was heeft er bij mij voor gezorgd dat het meer op de achtergrond verdween.
Een beetje zoals een airconditioning of pc die aanstaat, dat geluid hoor je na een tijdje ook niet meer omdat je hersenen alle overbodige informatie wegfilteren.
Intensieve conditie sporten zoals lopen of fietsen helpen bij mij ook.
Ik wil iedereen aanmoedigen die het nog maar net hedft om de moed niet te verliezen, hoe moeilijk het ook is of hoe angstig het je ook maakt. Het betert + momenteel word er in heel de wereld onderzoek naar dit probleem gedaan. Het zou zomaar eens kunnen dat er morgen een oplossing voor is.
Na Regen komt zonneschijn.
Groeten
"My heart is at ease knowing that what was meant for me will never miss me, and that what misses me was never meant for me."
Helemaal Tuut
Moderator
Berichten:8
Lid geworden op:01 Nov 2015, 16:50

Re: Justanotherpiep

Berichtdoor Helemaal Tuut » 03 Nov 2015, 17:46

Hey Franky,

Bedankt om je verhaal te delen met ons.
Céline
Moderator
Berichten:32
Lid geworden op:01 Nov 2015, 16:27

Re: Justanotherpiep

Berichtdoor Céline » 03 Nov 2015, 17:52

Beste Franky,

Ik begrijp je volledig. Zelf heb ik ook al jarenlang tinnitus en het is inderdaad beter om het geen aandacht te schenken. Natuurlijk is dat makkelijk gezegd en lukt dat niet bij iedereen zomaar. Ik ben wel blij te lezen dat het jou wel degelijk helpt en dat je het soms weken niet meer hoort.

Bedankt voor je positieve boodschap!
Ananas
Berichten:51
Lid geworden op:03 Nov 2015, 18:15
Locatie:Geel
Contact:

Re: Justanotherpiep

Berichtdoor Ananas » 03 Nov 2015, 18:44

Franky, net zoals Céline heb ik zelf ook geleerd om het naar de achtergrond te bannen.
Het is bij mij ook zo dat als ik er hevig mee bezig ben, ik dan ook er veel meer last van heb. Nu ik dit schrijf is dat ook zo, maar het stoort me eigenlijk een pak minder dan pakweg anderhalf jaar geleden.
Gewoon jezelf bezighouden, je leven in handen nemen en dingen doen, da's de manier die voor mij werkt. En nu ik weer studeer heb ik amper tijd om er nog bij stil te staan... het feit dat ik een drukke bij ben helpt me daar dus wel bij!

Maar het doet deugd om mensen te zien die net zoals mij er een positieve draai aan kunnen geven en zich niet in een spiraal van negativisme laten duwen: we hebben het, we moeten er mee voort... en ik denk dat we dringend moeten zorgen dat iedereen weet wat tinnitus is... Elke dag kom ik mensen tegen die niet weten wat het is. Dat moet stoppen ;)

Kev
Wil je gewoon eens praten of zoek je wat steun? Je mag mij altijd contacteren via PB!
[size=85]
You are not alone. Kop op, het wordt beter! I promise.[/size]

Terug naar “Jouw verhaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten