Oorsuizen

Deel hier jouw verhaal over je oorsuizen met andere jongeren.
Guidos
Berichten:9
Lid geworden op:03 Nov 2015, 15:24
Oorsuizen

Berichtdoor Guidos » 03 Nov 2015, 17:03

Ik ben Guido, 57 jaar en 2 jaar geleden kreeg ik de diagnose Tinnitus.Ik had een verkoudheid en nam SUNITAB tabletten een uurtje na innamen begon mijn linker oor te suizen en de dag erop ook mijn rechter .Ik dacht dit zal wel stoppen maar nu is het al twee jaar dat ik het heb.Eerst naar de dokter geweest en die stuurde me door naar de oorarts deze kon vaststellen dat de hoge tonen wat beschadigd waren en heeft me betaserc gegeven, dit heb ik een half jaar genomen maar hielp niet. Ik ben een man die nooit naar een concert is geweest .Ik ben wel drie jaar mijnwerker geweest aan het kolenfront maar dit was in 1985 .Via forums als deze heb ik vele remedies geprobeerd zoals nachts slapen met muziek in de oren met het geluid een riviertje of een ventilator maar ik kom niet van het suizen af in tegendeel op het werk is het zelfs zo erg dat ik veel fouten maakte en ontslagen werd .Hopelijk word er snel iets gevonden en hopelijk gaat dit niet duizenden euro's kosten zoals de MUTEBUTTON deze zou 2000 euro kosten en er zou nu op het laatste van het jaar een verslag van komen hoe het werkt bij de mensen .
Helemaal Tuut
Moderator
Berichten:8
Lid geworden op:01 Nov 2015, 16:50

Re: Oorsuizen

Berichtdoor Helemaal Tuut » 03 Nov 2015, 17:49

Hey Guidos,

Bedankt om je verhaal te delen. Je weet totaal niet waar uw oorsuizen vanaf komen? Spijtig genoeg heb ik ook nog niets gezien wat echt helpt tegen tinnitus.
Céline
Moderator
Berichten:32
Lid geworden op:01 Nov 2015, 16:27

Re: Oorsuizen

Berichtdoor Céline » 03 Nov 2015, 18:07

Dag Guido,

Het is zo dat tinnitus ook kan ontstaan bij bijvoorbeeld een middenoorontsteking. Deze kan dan weer ontstaan door een verstopte buis van Eustachius (die de verbinding vormt tussen je keel en oren) en die verstopping kan er komen bij een verkoudheid. Had je last van een verstopt of pijnlijk gevoel in je oor tijdens die verkoudheid?

Uiteraard is dit hier maar een heel ruime hypothese. Mijn kennis rond deze oorzaak is ook beperkt dus ik kan er zeker geen verdere uitspraak over doen.

Wat de oorzaak ook mag geweest zijn; de tinnitus blijft op zich wel hetzelfde. Ik vind het spijtig dat je bijvoorbeeld niet geholpen bent met een muziekje op de achtergrond tijdens het slapen. Voor mezelf was dit ook niet dé remedie. Ik heb mezelf vooral geholpen door mijn aandacht echt volledig te verleggen. Zo verdrong ik de tinnitus naar de achtergrond.

Ik hoop alvast dat je snel iets vindt dat je verder kan helpen.
Ananas
Berichten:51
Lid geworden op:03 Nov 2015, 18:15
Locatie:Geel
Contact:

Re: Oorsuizen

Berichtdoor Ananas » 03 Nov 2015, 18:38

Ben je daarna nog eens terug geweest naar de KNO arts? Misschien heeft hij nog wel dingen die geprobeerd kunnen worden... in zeldzame gevallen kan er wel iets aan gebeuren, als de oorzaak niet 100% geluidschade is tenminste. Bij bijvoorbeeld een middenoorontsteking (zoals Céline zegt) kan je normaal nog er vanaf geraken in sommige gevallen...

Ik heb net zoals Céline mijn aandacht moeten herleggen, naar de achtergrond verbannen. Het is er nog en het zal nooit meer weggaan, maar ik kan het een plaats geven nu.
Da's het moeilijkste, maar zodra je dat kan doen wordt het makkelijker...

Alvast het beste toegewenst!

Kev
Wil je gewoon eens praten of zoek je wat steun? Je mag mij altijd contacteren via PB!
[size=85]
You are not alone. Kop op, het wordt beter! I promise.[/size]
Céline
Moderator
Berichten:32
Lid geworden op:01 Nov 2015, 16:27

Re: Oorsuizen

Berichtdoor Céline » 03 Nov 2015, 18:49

Dag Kev,

Bedankt voor je reactie naar Guido toe. Wanneer de middenoorontsteking schade aan het gehoor heeft gebracht, is de kans klein dat het 'hersteld' kan worden. Ook omdat Guido verklaart dat hij reeds 2 jaar tinnitus heeft. Wat je zegt, is echter wel waar. Bij een middenoorontsteking kan de tinnitus nog spontaan herstellen maar dan gebeurt dit ook de eerste weken na het doormaken van de ontsteking. Zoals ik al zei, is dit wel iets wat best even aan de kno-arts gevraagd kan worden.
Guidos
Berichten:9
Lid geworden op:03 Nov 2015, 15:24

Re: Oorsuizen

Berichtdoor Guidos » 03 Nov 2015, 23:08

Ik ben daarna naar een andere kno dokter geweest maar middenoorontsteking is het niet ,deze schreef me andere pillen voor maar hielpen ook niet.Mijn schoonbroer krijgt het af en toe ook maar bij hem is er dan water achter het oorvlies de kno dokter maakt er dan een gaatje in het oorvlies en het suizen gaat dan weg .Ze hebben nu mijn hersenen gecontroleerd maar deze zijn in orde.Foto's van mijn nekwervels zijn ook gemaakt en daar ga ik binnen 14 dagen voor.Hopelijk werkt dit er is een beginnende hernia zichtbaar maar dit was er 2 jaar geleden niet dus ik vrees dat dit ook niet gaat helpen.Ik heb ook gelezen dat het van oude vullingen in de tanden kan komen dus deze ga ik ook eens laten vervangen,wie weet helpt dit.
Céline
Moderator
Berichten:32
Lid geworden op:01 Nov 2015, 16:27

Re: Oorsuizen

Berichtdoor Céline » 04 Nov 2015, 09:31

Hopelijk levert je zoektocht een antwoord op, Guido!
Guidos
Berichten:9
Lid geworden op:03 Nov 2015, 15:24

Re: Oorsuizen

Berichtdoor Guidos » 04 Nov 2015, 16:12

Een vraagje zijn hier mensen die door hun oorsuizen niet meer kunnen gaan werken?
Barre
Berichten:41
Lid geworden op:03 Nov 2015, 16:29
Locatie:Antwerpen

Re: Oorsuizen

Berichtdoor Barre » 04 Nov 2015, 17:58

Ik heb mijn werk moeten opgeven door de tinnitus, draaide shiften van 12 uur en en zelfs met oordoppen was dit niet te doen, toen ik thuis kwam schreeuwden mijn oren letterlijk.

Ik heb dan ook mijn ontslag gevraagd en gekregen om medische redenen, ben nu bezig met omscholing via VDAB om een meer rustige en geluidstille job te proberen zoeken maar het is moeilijk natuurlijk.
Guidos
Berichten:9
Lid geworden op:03 Nov 2015, 15:24

Re: Oorsuizen

Berichtdoor Guidos » 04 Nov 2015, 18:31

Ja tegenwoordig is het zeer moeilijk.Een 2 maanden geleden nog gewerkt maar door dat oorsuizen plaatste ik palletten steeds verkeert(wat ik voor het oorsuizen nooit had) en kreeg ik de mededeling dat mijn contract niet verlengd werd en daar sta je dan weer.Doppen dan vdab die je niet met rust laat en dit alles als 57 jarige.Door het suizen ben je gewoon niet meer geconcentreerd.

Terug naar “Jouw verhaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten